top of page

Kuidas algus sai alguse

Investeerimist alustasin Bondora väitel oma esimese kümne eurikuga jaanuaris 2016, sel hetkel teadsin Bondorast vaid nii palju kui 2015ndal aastal 11. klassis Kristi majandustunnis oli tutvustanud, ega suurt meelde sealt midagi ei jäänud. Küll aga jäi see mõte kuklasse kummitama ja üks hetk ma sinna oma kokku loetud sendid panin ning jäin rikkust ootama... Aasta ja kaks kuud tagasi ei mõelnud ma eriti investeerimise peale süvitsi, kandsin kuus 10 kuni 20€ peale ja mudisin seal kõikvõimalikke nuppe. Portfellis oli natuke rohkem kui 100 eurot ja sellest sai mu esimene ning loodetavasti viimane "kooliraha". Nähes negatiivset XIRR'i ja kõiki neid punaseid laene hüppas mu närv üles ja panin kõik laenud müüki, millest umbes 50€ sai rahaks tehtud ja Omaraha portaali kantud, kuna seal tundus süsteem palju lihtsam ja loogilisem.

Kõige suuremaks meelitajaks Omarahasse on olnud kaks faktorit:

  • Tagasiostugarantii

  • Võimalik valida laene käsitsi

Pärast Omaraha avastamist ja esimesi kuumakseid tundus see portaal mu jaoks rohkem sobivat. Järelturu puudumine mind ei heidutanud, sest sellega poleks osanud sel hetkel niivõinaa midagi peale hakata.

Bondorat täielikult maha siiski ei kandnud, jälgisin seal neid punaseid laene ja proovisin aru saada, et mis neist siis lõpuks ikka saab. Kui avastasin, et punased laenud on ka tagasimakseid tegema hakanud (suurte võlanõuete tasudega muidugi), hakkasin jälle järk järgult raha peale kandma.

2017. juulis sai mu eksperimentaal-miniinvestori karjäär kõva põntsu, nimelt läksin ma meie riiki teenima ajateenijana. Kuigi olin selleks hetkeks säästnud 1600 eurot, ei olnud 100eurone toetus siiski piisav, et teenistuse jooksul peale mu Hesburgeris käimisi ja Tallinn-Tapa ning Tallinn-Jõhvi marsruudi finantseerimise miskit üle jääks. Pigem jäi ikka puudu ja nii sulasid need säästud ka lõpuks ära. Investeeringuid ma pigem ei näppinud, välja arvata üks kord, kui 20 eurot omarahast välja võtsin, et Jõhvi sõita (YESS JÕHVI!).

Nüüdseks on portfelli suurus ca 700 eur ja vihmavarjufondis ca 300 eur. Arvestades enda 1000€ kuupalka (+ mõned haltuura tööotsad ca 100€) ja seda, et ma olen saanud ajateenistusest vabanemisest saati vaid palka ühe korra, ei pea ma oma varade kasvu 350lt eurolt

1000 euroni mitte halvaks saavutuseks.

Lihtsa arvutuskäiguga saame me:

1000-350=650€ mis on kogusissetulekutest: 650x100/1100= ~59%

Sellest saame ilmselt järeldada, et algus on hea ja olen ühe varbaga 50% klubis sees, üllatus ka mulle...


bottom of page